De reis - Reisverslag uit Brooklyn, Verenigde Staten van Lyanna sijbring - WaarBenJij.nu De reis - Reisverslag uit Brooklyn, Verenigde Staten van Lyanna sijbring - WaarBenJij.nu

De reis

Door: lyan

Blijf op de hoogte en volg Lyanna

08 Februari 2015 | Verenigde Staten, Brooklyn

Het vliegtuig ging om 09:15, dus dat betekende dat we om 06:15 aanwezig moesten zijn op Schiphol.

Albert had aangeboden om ons weg te brengen, dus….erg vroeg op en om 04:00 stonden we bij Conny voor de deur. Het was niet druk op de weg, we konden lekker doorrijden en in iets minder dan 2 uur stonden we in de vertrekhal. We hebben nog even samen koffie gedronken en toen ging Albert terug naar huis en wij gingen de koffers afgeven.

Omdat Conny Silver status heeft bij United, hadden we een gratis upgrade naar stoelen met meer beenruimte en mochten we door de beveiliging via de priority-line. Erg leuk om een keer niet in de gewone line te staan. Het was trouwens niet erg druk, dus het leverde verder geen tijdwinst op.

We vertrokken op tijd, en de vlucht was prima, weinig turbulentie. Helaas weinig uitzichten, het was bewolkt.
Wel hadden we een derde stoel voor onszelf. Blijft handig om je spullen op te leggen.

Aangekomen op Newark moesten we door de Immigrations. Voor het eerst kreeg ik meer vragen dan normaal. Wanneer was je voor het laatst in de USA? Eh….2 maanden geleden? Waar was je toen? Wat is het doel van je reis nu? Wat doe je voor werk en ga zo maar door….. Na alles naar tevredenheid van de mevrouw te hebben beantwoord mocht ik er gewoon in….

Koffers opgehaald en toen op weg naar de bus, die ons snel naar Manhattan bracht.
Onderweg keek ik mijn ogen uit, wat een drukte en wat een hoge gebouwen! Nog even geen foto’s want het toestel zat helemaal onderin mijn tas en daar kon ik niet gemakkelijk bij.

Op Grand Central Station zijn we op de metro gestapt, die ons naar Brooklyn bracht. Daar aangekomen was het nog een klein stukje lopen naar ons hotel.

We hebben verder niet erg veel meer gedaan. Conny had behoorlijk hoofdpijn dus die is eerst maar even gaan liggen. Tegen de avond hebben we wat boodschappen gehaald bij de Target en een lekker broodje gehaald bij de Subway.

Toen maar op bed gegaan, toch wat last van het tijdverschil.

Morgen naar Central Park.

• 08 Februari 2015 - 12:35

Silvana :

Nice!

• 08 Februari 2015 - 12:40

Marjan Hekkema:

Fijn dat de reis goed verlopen is en wat heerlijk extra beenruimte!. Lekker slapen vannacht en dan lekker op stap de stad verkennen. Veel plezier!

• 08 Februari 2015 - 23:38

Alida, Jan.:

Welkom in de states, goede vlucht, fijne stoelen, genieten kan beginnen.

Groetjes van Alida en Jan.