Dag 5: donderdag 12 februari - Reisverslag uit Newark, Verenigde Staten van Lyanna sijbring - WaarBenJij.nu Dag 5: donderdag 12 februari - Reisverslag uit Newark, Verenigde Staten van Lyanna sijbring - WaarBenJij.nu

Dag 5: donderdag 12 februari

Door: lyan

Blijf op de hoogte en volg Lyanna

12 Februari 2015 | Verenigde Staten, Newark

Ondanks dat het niet nodig was, waren we toch vroeg wakker.

We hadden al bedacht dat we nog naar de Greenwood Cemetary wilden en omdat we toch vroeg waren hebben we niet uitgecheckt uit het hotel maar hadden we gepland dat we wel voor 11 uur terug zouden zijn. De bagage was ingepakt dus dat konden we dan zo pakken.

Zo gezegd, zo gedaan! Om half 9 zaten we in de metro en 3 stationnetjes verder stapten we weer uit. De Cemetary lag maar 1 blok verderop. Conny had 2 caches te doen, de eerste lag bij de ingang van het kerkhof en was vrij snel gevonden.

Het kerkhof zelf is enorm groot, er liggen 560.000 mensen begraven. We hebben een klein stukje gelopen. Wat opviel was dat er erg veel duitsers lagen begraven. Sommige graven waren eenvoudig, er waren echter ook complete graftombes, en we zagen zelfs 2 piramides.

Conny zag in haar informatie voor de 2e cache dat hier ook groene parkieten rond zouden vliegen. Na even zoeken zagen wij ze ook! Ondanks de kou kwetterden ze er vrolijk op los!

Cache nummer 2 lag buiten het kerkhof, ook die was snel gevonden.
Vanaf het kerkhof had je af en toe een mooi zicht op Manhattan. Net buiten het kerkhof zag ik opeens ook het vrijheidsbeeld in de verte, mooi gezicht!

Na een kopje koffie maar weer terug richting hotel en tegen kwart voor 11 uitgecheckt.

Toen was het even een zwaar stukje lopen met de volle rugtassen en de koffers. We moesten naar Barclay’s Center want met de 4 en de 5 konden we in 1x (zonder overstappen) Grand Central Station bereiken. Overstappen met zoveel bagage is niet fijn want niet elke metrostation heeft liften dus dan moet je met je bagage trappen op en af.

Aangekomen in grand Central Station hebben we die nog bekeken, een enorme hal, erg grote ramen en aan alle kanten in en uitgangen.

We hadden nog wel wat tijd over dus voor de laatste keer deze reis de Starbucks nog maar even weer verrast met een bezoekje. Het werd een Tripple Grande Caramel Machiato met 1 stukje lemon loaf, die hebben we gedeeld ivm de calorieën.

Ondertussen was het wat gaan sneeuwen, maar dit zette niet door! De voorspelling is wel dat het vandaag gaat sneeuwen maar met een beetje geluk krijgen we er net geen last van!

De bus naar Newark vertrok ook in de buurt van het Grand Central Station dus daar zijn we (wel wat vroeg) maar ingestapt. De rit door een behoorlijk druk New York duurde ongeveer een uur en een kwartier.

De koffers waren we vrij snel kwijt, er zit een priority sticker op dus dan zouden ze als eerste op de band moeten komen in Amsterdam. Op de heenweg zat er ook zo’n sticker op en toen was mijn koffer werkelijk de allerlaatste die op de band kwam dus ik laat me verrassen in Amsterdam!

Door de controle was een makkie met de pre-TSA, gewoon je jas en je tas op de band en door het poortje…..om er dan vervolgens achter te komen dat er nog water in je tas zit, hihihi. Ik snap nooit dat mensen dat er niet uithalen, nu ben ik het zelf vergeten, komt vast omdat het zo snel ging, normaal kom ik dat wel tegen als de laptop uit de tas moet.

Het is nu: 14:45 en wij zijn er klaar voor, alleen moeten we nog wel even wachten tot 17:40 voordat we echt terugvliegen.

En dan begint morgen het “gewone” leven weer, dan moet ik nog 3 maanden en 10 dagen wachten voordat we weer gaan…….

• 12 Februari 2015 - 23:30

Alida En Jan.:

Hoi, hoi.

Net jullie verslag gelezen, we denken dat 911 indrukwekkend is geweest. beetje tranen.

Bewondering voor al het lopen, welkom thuis, 3 maanden zijn zo voorbij.

Bedankt Lyan en Conny, van Alida en Jan.