de terugreis - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Lyanna sijbring - WaarBenJij.nu de terugreis - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Lyanna sijbring - WaarBenJij.nu

de terugreis

Door: lyan

Blijf op de hoogte en volg Lyanna

14 Februari 2015 | Nederland, Nederland

De terugvlucht verliep voorspoedig!

We hadden premier acces dus we mochten in boarding groep 2 aan boord! Dat is altijd gunstig want dan weet je zeker dat er plek is voor je handbagage. Bij United reizen mensen erg vaak met enorm veel handbagage, en wij doen daar de laatste jaren ook vrolijk aan mee. Dat scheelt dan weer een extra koffer bijbetalen. Je mag bij United een handbagagekoffertje en een personal item meenemen. Die personal item mag zelfs een rugzak zijn en er is bij ons nog nooit gewogen.

Deze keer hadden we alleen maar een rugzak, dus dit was erg netjes.

We vertrokken precies op tijd, en de vlucht zou 6:15 uur duren, dat is erg snel en we vlogen op sommige stukken 1050 km per uur.
Het eten was niet echt lekker, gelukkig hadden we al wat gehad voor vertrek. Al met al heb ik ongeveer 2 uurtjes geslapen en toen kwamen ze alweer langs met de koffie en ontbijt (1 klein croissantje, boter, jam en een beetje fruit).

We landden tegen 06:20 op Schiphol, dus we hadden nog hoop dat we de trein van 07.03 konden halen!

Eerst heb ik even gerookt, en door de douane, waar helemaal niemand stond, dus we konden zo naar de bagageband. Deze keer werkte de priority tag wel en onze koffers zaten bij de eerste koffers op de band. Helaas was het toen 07:02 dus de trein hadden we helaas gemist.

Toch maar naar het trein platform, eerst nog mijn ov kaart geschikt gemaakt voor de NS en de trap af richting trein.

Daar aangekomen rook het een beetje vreemd. De machinist van de trein die er stond zei dat de machinist van de trein die net was komen binnenrijden te hard op de rem had getrapt. En dat bleek niet slim te zijn!

Het brandalarm van de tunnel was afgegaan door deze actie en nu moest eerst de brandweer komen.

Op het bord met de treintijden gingen alle ritten op: GAAT NIET.

We hoorden al dat dit wel even kon gaan duren en dat hebben we geweten!

We waren al aan het overwegen hoe we thuis konden komen. Eerst hebben we gewacht tot half 9, toen tot 09:15 uur. Ondertussen bood de NS iedereen een kopje koffie aan.

Na half 10 zou de boel weer op gang komen dus wij maar weer naar het treinenplatform. Daar stond een trein die naar Utrecht zou gaan zonder tussendoor te stoppen. De machinist zei tegen ons dat we beter konden wachten tot de trein naar Groningen weer ging, maar de andere NS meneer zei neem deze trein maar wel, dan ben je hier in ieder geval weg!

Dat hebben we dus maar gedaan, we waren de eerste trein die Schiphol verliet en onderweg naar Utrecht vonden we uit dat de trein naar Groningen om 09:50 zou gaan. Gelukkig konden we zo het perron overlopen de volgende trein in.

We waren blij dat we in ieder geval konden zitten en dat we dit hadden gedaan want op Schiphol was het een chaos met al die wachtende mensen die we nu gelukkig voor waren door op de eerste trein te stappen.

Maar, het was echt vrijdag de 13e want op een zeker moment werd er omgeroepen dat de laatste treinstel met nummer.... niet zou doorrijden na Zwolle. Drie maal raden in welk treinstel wij zaten.....Ja hoor! Dus op Zwollle weer de trein uit en ingestapt in een treinstel die wel doorreed naar Groningen. Ook hier konden we gelukkig wel zitten. Af en toe dommelden we weg. Om 11:45 waren we eindelijk op Station Groningen, waar Albert op ons stond te wachten.

Terugkijkend was het een erg leuke stedentrip. Erg leuk om te ontdekken dat dingen die je in films ziet ook echt zo gaan. Zingende mensen in de metro, elk flatgebouw een portier, enz. Hoogtepunten: de 911 memorial site, alle enorme wolkenkrabbers, prachtige kerken, winkelen in Century21, lekker eten, de wandeling met de Big Apple Greeter, en natuurlijk het gezelschap van Conny!

Ik zal zo'n reis nooit willen inruilen voor de reizen naar het Zuidwesten, maar voor een extraatje was dit erg geslaagd!