dag 4: woensdag 11 februari - Reisverslag uit Brooklyn, Verenigde Staten van Lyanna sijbring - WaarBenJij.nu dag 4: woensdag 11 februari - Reisverslag uit Brooklyn, Verenigde Staten van Lyanna sijbring - WaarBenJij.nu

dag 4: woensdag 11 februari

Door: lyan

Blijf op de hoogte en volg Lyanna

12 Februari 2015 | Verenigde Staten, Brooklyn

Omdat we gisteravond vrij laat terug waren in het hotel, en toen de weblogs nog geschreven moesten worden, zijn we vrij laat gaan slapen, dus vanochtend zaten we iets later aan het ontbijt.

Al met al stonden we toch om 09:10 weer bij de metro. De reis ging richting de Trinity Church, die was gisteravond al gesloten.

Een bijzondere kerk, erg rijk versierd, met prachtige deuren. Ook erg bijzonder was dat er een begraafplaats bij ligt. En dat midden tussen de wolkenkrabbers! Gewoon een begraafplaats die je in een dorp zou vinden, allemaal oude grafstenen.
Zo te zien is de kerk zowel door katholieken als protestanten gebruikt. Ik zag zowel een kansel als een “podium” voor de priester. Dit is de eerste keer dat ik beide in 1 kerk tegenkom. Er waren prachtige glas in lood ramen, mooi houtsnijwerk van ebbenhout. Al met al een erg mooie kerk.
In het trottoir voor de kerk was een soort gedenksteen van een bezoek van onze koningin Juliana en Prins Bernhardt. Ook een Queen Elizabeth gedenksteen kwamen we tegen.

Ik had het nog niet genoemd, maar vanochtend was het weer lekker fris. En aangezien we al heel veel hadden gezien was er nog 1 attractie overgebleven waarvoor het niet uitmaakte dat het koud was: Century21!

Stel je voor: een enorm warenhuis van 7 verdiepingen met alle bekende designers en dan met outletprijzen! We zijn hier 3 uur binnen geweest!!! We hebben onze ogen uitgekeken en toch viel de buit aan het eind wel mee, gewoon een paar dingetjes die we leuk vonden.

Toen was het tijd voor een kop koffie, gehaald in een frans koffietentje.

Als laatste deden we Wall Street, het financiële centrum. Dit viel wat tegen! Alle wegen afgezet met enorme drempels die omhoog staan, alles heel rommelig en onoverzichtelijk.

Wel hebben we de Bull nog even opgezocht: De Charging bull (ook wel Wall street bull of Bowling green bull genoemd) is een bronzen sculptuur van Arturo di Modica en staat in Bowling green park in New York.
De woest ogende stier werd op 15 december 1989 onaangekondigd voor de ingang van de Wall street stock exchange geplaatst. De stier was bedoeld als kerstcadeau voor de inwoners van New York. De politie nam de stier in beslag maar door een aanhoudend beklag van de inwoners van New York, besloot de 'New York City Department of Parks and Recreation' de stier een plaats te geven in 'Bowling green park'. Hier staat de 3200 kilo wegende stier nog altijd.

We waren van plan om terug te gaan naar Brooklyn maar liepen toen op weg naar de metro tegen een TGI Friday aan. Dus daar maar gegeten onder het genot van een Blue Moontje. Errug lekker!

Daarna de metro weer in en terug naar Brooklyn, even langs de supermarkt geweest om nog wat lekkers voor op de kamer ter hebben, van steeds cola wordt je ook niet echt blij…..

Het is nu 18:15, Conny heeft al ingecheckt voor de vlucht van morgen, we zitten op rij 21 en met een beetje geluk hebben we weer 3 stoelen. Ook hebben we TSA-pre, dus de schoenen hoeven niet uit en de laptop mag in de tas blijven, daarbij komt nog de premier acces, dus we hoeven niet in de rij…lekker luxe!

Morgen gaan we het rustig aan doen. We mogen de koffers in het hotel laten staan en we zijn van plan om Greenwood Cemetary nog een bezoek te brengen. Op de terugweg halen we dan onze koffers op en gaan richting Newark.

We vliegen dan om 17:40 weer naar het warme Nederland!

• 12 Februari 2015 - 06:43

Karin Gall:

Goedemorgen!
    Bij jullie is het avond denk ik, wat weer een mooi verslag, elke morgen kijk ik even weer wat jullie allemaal,hebben gedaan. Heel veel plezier nog, en een veilige reis weer terug naar Nederland.

Groetjes karin gall

• 12 Februari 2015 - 07:40

Marjan (hekkie):

Geniet nog even van de laatste uren in NY. Ben benieuwd wat je in z'n totaliteit van de stad vond en of het aan je verwachtingen heeft voldaan. Volgens je verslag hebben jullie in elk geval een hoop gezien en genoten ondanks de kou. Goede terugvlucht en wel thuis.