New York 2015 - Reisverslagen van Lyanna sijbring - WaarBenJij.nu New York 2015 - Reisverslagen van Lyanna sijbring - WaarBenJij.nu

New York 2015

Ik wilde altijd graag New York eens zien. Albert had daar geen zin in, maar Conny wel! Dus we hadden al een tijdje geleden afgesproken dat we de ticketprijzen in de gaten gingen houden. Dit hebben we een paar maanden gedaan.
Het was een beetje lastig want we wilden vanaf Amsterdam, alleen directe vluchten, met United (voor de nodige airmiles) en het liefst voor 1 maart.
Vorige week gingen de prijzen eindelijk wat naar beneden en toen hebben we de knoop doorgehakt! Heen op 7 februari en terug op 12 februari
Vervolgens op zoek naar een hotelkamer, ook hier weer met wat eisen: een eigen badkamer en 2 bedden.
Ook dit is gelukt: we hebben een betaalbaar hotel gevonden in Brooklyn.

Vanuit Brooklyn kunnen we met de metro de bezienswaardigheden gaan bekijken. Op het programma staan in ieder geval de Top of the Rock, een bootreisje langs het vrijheidsbeeld, de Brooklyn Bridge, Woodbury Cemetary, Central Park, Wall Steet, Manhattan, en ga zo maar door! Ook heb ik een mail gestuurd voor een NewYorkGreeter, een gids die je een stukje van zijn of haar stad laat zien.

Ik zal proberen om dagelijks een verslagje bij te houden.